Zdrowy Kręgosłup

DSC_9407

Zdrowy kręgosłup to cykl zajęć, które mam przyjemność prowadzić w ramach współpracy z Centrum Dietetyki i Sportu w Złocieńcu. Zajęcia odbywają się w każdy wtorek o godzinie 20:00. Aby w nich uczestniczyć należy wcześniej wpisać się na listę zajęć dostepną w recepcji klubu.

Trening  jest skoncentrowany na profilaktyce bólów kręgosłupa, uczeniu prawidłowej postawy ciała, wzmacnianiu osłabionych mięśni posturalnych oraz zwiększeniu mobilności skróconych tkanek. Poprawa wydolności mięśni brzucha, pleców i pośladków, angażuje mięśnie głębokie odpowiadające za stabilizację kręgosłupa.

Poprawa ruchomości kręgosłupa, rozciąganie najważniejszych grup mięśniowych, przykurczonych w wyniku siedzącego trybu życia i pracy. Zajęcia skierowane dla szerokiego grona odbiorców, niezależnie od tego, czy mają oni zdrowe plecy czy dysfunkcję.

Pamiętajmy, że zajęcia Zdrowy Kręgosłup to nie tylko praca na grzbiet, ale również na inne partie ciała, takie jak kolana, biodra, barki, które odpowiedzialne są za utrzymanie prawidłowej postawy.

Co muszę zabrać ze sobą?

• Wygodny strój treningowy.
  • Butelkę wody i ręcznik.

Kiedy zauważę rezultaty?

Rezultaty poczujesz już po pierwszych zajęciach. Następnie widoczne rezultaty osiągniesz po regularnych treningach już po kilku tygodniach.

Systematycznie wykonywane na zawsze uczą prawidłowej postawy ciała, a więc smuklejszej sylwetki i gracji ruchu. Dzięki dodatkowemu zastosowaniu technik relaksacyjnych oraz ćwiczeń oddechowych nauczysz się słuchać, rozumieć i szanować swoje ciało, a także ukoisz zabiegany umysł.

Jak wygląda sesja ZDROWY KRĘGOSŁUP?

Sesje oparte na ćwiczeniach rozluźniających, mobilizacyjnych, wzmacniających, koordynacyjnych i równoważnych (na bazie pilatesa i jogi i nie tylko ) odciążają kręgi, wzmacniając głębokie partie mięśniowe pleców oraz likwidują przykurcze mięśni, wydłużając i rozluźniając napięcia.

Jak często należy trenować?

Biorąc po uwagę różnorodność ćwiczeń wykonywanych na zajęciach Zdrowy Kręgosłup, można uczestniczyć w zajęciach, zawsze, gdy tylko ma się możliwość. Są to zajęcia dla wszystkich poza osobami, króre są w ostrym stanie bólowym. Tych natomiast zapraszam na konsultację do gabinetu w celu diagnostyki  i  podjęcia indywidualnej terapii.

Co ZDROWY KRĘGOSŁUP może zrobić dla mnie?

• Nauczysz się prawidłowej postawy ciała i zwiększysz własną świadomość.
  • Wzmocnisz siłę mięśni brzucha, pleców i pośladków.
  • Wzmocnisz mięśnie głębokie.
  • Poprawisz ruchomość kręgosłupa.
  • Rozciągniesz skrócone grupy mięśniowe.
  • Zrelaksujesz się.

W jaki sposób mogę bezpiecznie trenować ZDROWY KRĘGOSŁUP?

Prowadząc zajęcia pokazuję wszystkie ćwiczenia, szczegółowo omawiając je krok po kroku. Aby trening był bezpieczny podchodze do uczestników zajęć korygując ewentualne nieprawidłowości..

Pamiętaj, że:

• Fundamentem wszystkich ćwiczeń jest wyprostowana postawa.
  • Skoncentruj się na tym, aby od samego początku nauczyć się prawidłowej techniki.
  • Nieustannie poprawiaj i udoskonalaj swoją technikę.
  • Zacznij od mniejszych ciężarów – stopniowo, po sześciu tygodniach podwyższaj je.
  • Wykonuj ćwiczenia w kontrolowany sposób – raczej w sposób łagodny zamiast zbyt gwałtowny.
  • Skoncentruj się na pracujących mięśniach, a pozostałe ustabilizuj.
  • Wsłuchaj się w swoje ciało – ono Ci powie, jeżeli coś będzie nie tak jak powinno.

Lekkie bóle mięśniowe, czyli tzw. zakwasy, są sprawą naturalną po rozpoczęciu. Lecz jeśli odczuwasz bóle tylko w jednej części ciała lub w stawach – poradź się instruktora. Jeżeli ból będzie się utrzymywał – zasięgnij porady lekarza lub fizjoterapeuty.

Dekalog Zdrowych Pleców:

W profilaktyce i walce z dolegliwościami kręgosłupa z pewnością pomoże trzymanie się 10 najważniejszych zasad:

1. Bądź aktywny! Wzmacniaj i rozwijaj mięśnie grzbietu; silne i zdrowe – na długo pozwolą Ci zachować dobrą kondycję i prawidłową postawę.
  2. Ćwicz uważnie! Pamiętaj o wykonywaniu ćwiczeń zgodnie z instrukcją – tylko wtedy przyniosą efekty i nie zaszkodzą.
  3. Pamiętaj o diecie! Nadwaga i otyłość to najwięksi wrogowie zdrowych pleców. Codzienne posiłki uzupełniaj produktami bogatymi w wapń, który wzmacnia kości i zapobiega powstaniu osteoporozy.
  4. Nie garb się! Utrzymanie prawidłowej postawy w czasie pracy i odpoczynku to warunek zachowania zdrowia i… zgrabnej sylwetki.
  5. Przeciągaj się! Koci grzbiet, a potem staranne rozprostowanie pleców i kończyn skutecznie przygotują kręgosłup do codziennej pracy po nocnym odpoczynku, a w trakcie dnia – złagodzą napięcia mięśniowe.
  6. Nie martw się! Stres i zmartwienia to Twoi wrogowie! Sprzyjają napięciu mięśni, a w konsekwencji – bólom pleców.
  7. Oszczędzaj kręgosłup! Podnosząc ciężary ugnij kolana! Zakupy noś w obu rękach, rozkładając ciężar równomiernie, a szpilki zostaw na specjalne okazje – na co dzień wybieraj buty na 3-4-centymetrowym obcasie. Włosy myj na stojąco, pod prysznicem – nie pochylaj się nad wanną. Odpocznij! Chwila relaksu w ciepłej kąpieli czy odprężający masaż skutecznie zredukują napięcie mięśniowe i złagodzą bóle pleców.
  8. Śpij wygodnie! Wybieraj materace o średniej twardości, najlepiej te dopasowujące się do kształtów ciała i utrzymujące kręgosłup we właściwej pozycji; przed snem wywietrz sypialnię – świeże powietrze pomoże rozluźnić napięcie i ułatwi odpoczynek.
  9. Dbaj o zdrowie! – bóle pleców mogą być wynikiem wielu dolegliwości niezwiązanych z układem kostnym czy mięśniowym – często ich przyczyną są schorzenia serca, wątroby, nerek czy narządów rodnych. Zanim rozpoczniesz batalię o kręgosłup – dokładnie się przebadaj.

Privacy Preference Center

Necessary